dinsdag 25 augustus 2009

zicht op maastricht


zoals vele oudere steden, heeft ook maastricht zijn vestingswerken. het grootste gedeelte van de vestingwerken in maastricht zijn in de loop van de jaren helaas verdwenen. wat er onderandere wel nog is blijven staan is fort sint pieter. een par jaar geleden is het fort gered van de ondergang en gerestoreerd. na de restoratie is het fort ook te bezoeken. afgelopen zondag heb ik het fort zelf eens bezocht.

(foto van google)


Na de uitleg van een gids zijn we het fort zelf ingegaan. vanuit het fort had je via de schietgaten een mooie doorkijk.






Nadat we het fort van binnen hadden bezichtigd zijn we naar buiten gegaan om boven op het fort te genieten van het mooie uitzicht op de stad.



als je zo kijkt over de stad zie je opeens hoe groen je stad wel niet is. De Sint lambertus kerk steekt mooi boven het groen uit.




Nadat ik het fort bezocht heb. ben ik in het naast gelegen natuurgebied nog even gaan wandelen . van hier uit had je ook een mooi zicht op de achterkant van het fort.



Dit uitstapje op de sintpietersberg heb ik afgesloten op chalet bergrust. Deze middag werdt er op chalet bergrust een salsa middag gehouden.




genietend van een lekker drankje het mooie uitzicht en relaxte salsa muziek kon deze dag niet meer stuk.

3 opmerkingen:

  1. Vorig jaar hebben Jan en ik op het terras wat gegeten en gedronken, in afwachting van de rondleiding door de grotten van de Sint Pietersberg. Toen was het er redelijk rustig. Dit ziet er veel gezelliger uit. In het zonnetje luisteren naar salsamuziek en dansende mensen bekijken. Niet slecht.
    Het fort hebben we niet bekeken. Iets voor een volgend bezoek, misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar boven is het zeker genieten. Het fort zelf spreekt me dan minder aan. :-)
    Bergrust ken ik zeer zeker wel. DAar is het prima toeven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo'n fort zou ik maar wat graag bezoeken ..
    als er dan ook zo'n afsluiting aan vast zit ??
    hmmmm.....fantastisch , mooie foto's Harold met name de moderne windmolens ........zonde en toch wel weer apart !

    BeantwoordenVerwijderen