zondag 27 september 2009

paddenstoelen


Het is weer een tijd geleden dat ik met mijn camera op pad ben geweest om eens lekker te ontspannen en mooie plaatjes te schieten. Nu de herfst langzaam zijn intreden doet is het een mooie gelegenheid om eens op pad te gaan en mijn eerste paddenstoelen van dit jaar op de gevoelige plaat te zetten. Om deze paddenstoelen te vinden ben ik naar het ingendael gereden. In de veronderstelling dat ik vast wel een aantal paddenstoelen zou tegen komen, ben ik het natuurgebied ingelopen. op een gegeven moment kwam ik een bank tegen. Uitrusten kwam er niet echt van. De bank gemaakt van een halve boomstam was begroeid met mos, en dan is het toch jammer om dit te verstoren. Tussen het mos was een slakkenhuis te vinden, wat het geheel toch iets bijzonders gaf.


Het is natuurlijk een mooi plaatje maar heb nog steeds geen paddenstoel gevonden en dat was toch beetje het doel van deze wandeling. Onderweg kwam ik wel het volgende plaatjes tegen.




Uiteindelijk heb ik nog lang moeten zoeken om mijn eerste foto van een paddenstoel te kunnen maken, maar heb hem gevonden. Een beetje verscholen tussen het mos. Ok het is geen rode met witte stippen en hij is niet al te groot, maar de eerste paddenstoel staat er op.











8 opmerkingen:

  1. Muwhaha, deze is wel heel klein!
    Maar je hebt hem gevonden. :-)
    Waar je op dit moment moet kijken is voornamelijk aan de bosrand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al zijn ze klein, je hebt ze wel. En prachtig op de foto! De komende tijd zul je er vast meer zien. Kijk vooral ook "gewoon" in de berm. Bij ons staan er daar tenminste heel veel, ook al is het hier ook droog geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier zijn al veel paddestoelen hoor maar ja wij hebben al recht gehad op regen!
    heel mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook zonder die mooie kleine paddenstoelen was het al een sfeervol herfstlogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je weet steeds mooie standpunten uit te kiezen,
    die je foto's opwaarderen!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik begrijp dat je ook op je knieƫn bent rondgekropen om deze te vinden. Dat mos eronder doet het erg goed.
    In ieder geval gevonden wat je zocht, een echte herfstserie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het hoeft niet altijd een rode met witte stippen te zijn. Ook kleine paddenstoelen hebben zo hun charmes. Je maakt mooie plaatjes... via via kom ik hier terecht. Volgens mij was ik hier voor het eerst... mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier al veel paddestoelen, maar die slak vind ik wel heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen