zondag 13 december 2009

kerststal

Terwijl het buiten steeds kouder begint te worden, maken we het binnen steeds gezelliger. Nu sinterklaas weer vertrokken is met zijn knechten. kunnen we volop beginnen met onze kerst versiering. zelf doe ik thuis niet zo heel veel aan kerst versiering. ben nog steeds op zoek naar een mooi kunstboom. wel help ik al een aantal jaren met de bouw van de kers stal in de Walburga Kerk. het mooie van deze kerststal is dat deze opgebouwd wordt met losse delen bestaande uit takken en grove planken. hierdoor is de kerststal nooit het zelfde. ook wisselen we vaker van plaats of maken we de ene keer een mooie open vlakte en de andere keer wordt er een vijver gemaakt. ook dit jaar is het weer een mooi resultaat geworden.






terwijl de os lekker in zijn warme stal geniet van wat strooi en de herder een kerstliedje fuit komen in de verte maria en jozef al aangelopen.



ook de drie koningen mogen in deze stal niet ontbreken.




de kerststal blijft tot en met driekonigen staan en is zeker eens een bezoekje waard.






3 opmerkingen:

  1. Prachtig is de kerststal geworden! De stallen zoals ze in het zuiden (en in Oostenrijk, Duitsland etc.) worden gemaakt, mis ik hier in het noorden. Naar Limburg komen is me momenteel niet ver genoeg. Ik rijd liever een stukje verder. ;-)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is nog eens een mooie kerststal.
    Zo kun je je creatieve ei toch kwijt in het bouwen van deze kerststal. Dat lijkt me ook erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben bepaald geen deskundige op dit vlak, maar als ik het zo bekijk, is er duidelijk werk gemaakt van deze kerststal.

    BeantwoordenVerwijderen