dinsdag 27 oktober 2009

poffertjes

Maastricht is een prachtige stad om in te wonen. her en der zijn kleine natuur gebiedjes te vinden met soms bijzondere flora en fauna. Maar ook buiten Maastricht is veel moois te zien. Meestal als ik er op uit ga, ga ik naar de bekendere natuur gebieden hier in de buurt. Dit zijn vaak de gebieden die door Staatsbosbeheer, natuurmonumenten en Limburgs landschap beheerd worden. Door de ligging van Maastricht ben je vaak beperkt in het bezoeken van deze natuurgebieden. Daarom ben ik eens gaan zoeken op internet naar informatie over natuurgebieden in België. Ik wist dat er een groot natuurgebied lag bij Maasmechelen. maar verder wist ik er niet veel van af. Al snel kwam ik er achter dat het natuurgebied gelegen bij Maasmechelen de Mechelse Heide was.




De Mechelse Heide maakt deel uit van Nationaal Park Hoge kempen. Het nationaal Park bestaat uit een aantal aan elkaar gelegen natuurgebieden, die via een vijf tal toegangspoorten te bezoeken zijn. Afgelopen zondag heb ik zelf de Mechelse Heide bezocht. Ook hier was duidelijk te zien dat de herfst ingetreden was.




Ik kan intens genieten van de natuur en zeker in deze tijd van het jaar met al zijn kleuren pracht.
Helaas is mijn kennis van de flora en fauna erg minimaal. Zo weet ik ook niet echt de naam van de volgende plant. maar vind die pluizen op de plant altijd apart en tegen de achtergrond geeft het een mooi gezicht.




Natuurlijk waren er op op de Mechelse Heide ook genoeg paddenstoelen te vinden.




Ik heb lang moeten zoeken. maar uiteindelijk heb ik ze dan toch gevonden.






Net voordat ik de Mechelse Heide verliet zag ik net nog iets glimmen tussen het gras en het mos. in eerste instantie moest ik goed kijken. het leek net een vers gebakken poffertje met stroop erop.


11 opmerkingen:

  1. De omgeving van Maastricht is al geweldig. Met België als "achterland" zit je natuurlijk helemaal goed op natuur gebied. Je hebt zo te zien genoten op de Mechelse Heide. Ik ben blij voor je dat de rood/witte nu ook gespot hebt. De laatste paddenstoel is geweldig! Om zo op te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, als je maar goed kijkt zie je zoveel paddenstoelen op dit moment!
    Prachtig natuurgebied zo te zien, moet ook mooi zijn in het voorjaar als de heide bloeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gelijk dat Maastrich en omgeving geweldig is.
    Mooie herfstserie heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De herfst is al mooi om te zien maar ook bij jullie in de buurt zal het helemaal prachtig zijn.
    Limburg vind ik al een van de mooiste provincies dus kan mij voorstellen hoe het er nu uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. beperkt in het bezoeken van die natuurgebieden ???
    vertel ...
    want die vat ik niet , je zit er bovenop
    en kan ze niet bezoeken ??
    klink klare nonsens !!!
    je zit in het mooiste stuk van Nederland en je wijkt uit naar ..België ??
    shame on you !!!!!
    mooie foto's , maar dit praat je bij mij niet meer goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie natuurfoto's.
    Limburg is ook zo afwisselend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie plaatjes! Vooral de laatste vind ik geslaagd.
    Ik kom zelf van het Belgische Noord-Limburg. In Zuid-Limburg kom ik zelden en al helemaal niet om te wandelen. Misschien toch maar eens doen. Het zal vast de moeite zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Krijg zin om naar daar eens af te zakken!
    Mooie reeks!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Off topic, over tradities gesproken, gaan jullie nog naar Oostenrijk met de band?
    Of is dat alleen in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige herfstserie heb je hier neergezet.
    Dat gebied lijkt me nog wel eens een bezoekje waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. is wel tijd voor een nieuwe log hé ...
    is haast winter hahahahahahahahaha
    groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen